נשים מפורסמות מדברות על חיי מין

נשים מפורסמות מדברות על חיי מין

הרצאות TED היוו פלטפורמה לדוברים מתחומים שונים לחלוק את רעיונותיהם ומחשבותיהם במגוון נושאים. מטכנולוגיה למדע, מפסיכולוגיה ליזמות, TED כיסה כמעט כל היבט של החיים. נושא אחד כזה שזכה לתשומת לב רבה ועורר שיחות חשובות הוא חיי המין. היו כמה נשים אמיצות ומשפיעות שעלו על במת TED כדי לדבר על נושא הטאבו הזה ולשבור את השתיקה סביבו.

הנה כמה נשים מפורסמות שנשאו נאומים עוצמתיים ומעוררי מחשבה על חיי המין ב- TED:

1. אסתר פרל: עם רקע בפסיכותרפיה ומערכות יחסים, אסתר פרל היא מומחית בעלת שם עולמי למין ומערכות יחסים. הרצאת TED שלה שכותרתה "סוד התשוקה במערכת יחסים ארוכת טווח" נצפתה יותר מ-20 מיליון פעמים. בהרצאתה היא קוראת תיגר על תפיסות מסורתיות של אהבה ותשוקה במערכת יחסים ארוכת טווח ותוהה מדוע האובססיה שלנו לאושר מונעת מאיתנו לקיים קשרים ארוטיים.

2. אמילי נגוסקי: סופרת ומחנכת מינית, הרצאת TED של אמילי נגוסקי "האמת על עוררות לא רצויה" היא צפיית חובה לכולם. בהרצאתה היא מתעמקת במדע שמאחורי עוררות מינית ומסבירה מדוע הבנתה חיונית לחיי המין שלנו. היא גם מדברת על איך להתגבר על הבושה והסטיגמה סביב עוררות לא רצויה ולאמץ אותה כהיבט נורמלי ובריא של המיניות שלנו.

3. אל ורנקיו: אל ורנקיו הוא מחנך למיניות ומורה בתיכון שמלמד על מין ומערכות יחסים כבר למעלה מ-25 שנה. בהרצאת TED השנונה והאינפורמטיבית שלו: "סקס זקוק למטאפורה חדשה. הנה אחד", הוא קורא תיגר על מטאפורת הבייסבול המסורתית לסקס ומציע דרך חדשה להבין ולדבר על סקס. הוא גם דן בחשיבות של הסכמה, הנאה ותקשורת ביחסי מין.

4. פגי אורנשטיין: הרצאת TED של פגי אורנשטיין "מה נשים צעירות מאמינות לגבי ההנאה המינית שלהן" היא הרצאה עוצמתית ופוקחת עיניים ששופכת אור על המסרים שנשים צעירות מקבלות על מין והנאה. היא דנה כיצד מסרים אלה משפיעים על חיי המין של נשים צעירות ומציעה פתרונות לשיפור הסיפוק המיני של נשים.

5. אמנדה פאלמר: מוזיקאית ואמנית פרפורמנס, הרצאת TED של אמנדה פאלמר "אמנות השאלה" אינה עוסקת ספציפית במין, אך היא נוגעת בנושא ומאתגרת את הטאבו סביבו. בהרצאתה היא משתפת בחוויותיה האישיות כשביקשה את מבוקשה, הן בקריירה והן בנישואיה. היא גם מדברת על החשיבות של תקשורת כנה ופגיעות במערכות יחסים.

6. שרה ברמק: עיתונאית וסופרת, הרצאת TED של שרה ברמק "מדוע המהפכה המינית זקוקה לחשיבה מחודשת" עוסקת באופן שבו המהפכה המינית של שנות השישים נכשלה בטיפול בסוגיות של שוויון מגדרי והנאה לנשים. היא מדברת על איך אנחנו צריכים להעביר את המיקוד שלנו מסתם אקט של מין לאימוץ הבנה רחבה יותר של מיניות והנאה.

7. סינדי גאלופ: יועצת פרסום ויזמת, הרצאת TED של סינדי גאלופ "לעשות אהבה, לא פורנו" היא הרצאה נועזת ופרובוקטיבית שמדברת על ההשפעה השלילית של הפורנוגרפיה על חיי המין ומערכות היחסים שלנו. היא גם מדברת על החשיבות של הבאת שיחות וחוויות מהעולם האמיתי לחדר השינה ואימוץ האינדיבידואליות והאותנטיות שלנו במפגשים המיניים שלנו.

נשים אלה, בשיחותיהן העוצמתיות והאינפורמטיביות, אתגרו את הסטטוס קוו והחלו בשיחות חשובות סביב חיי המין. הם עודדו אותנו לחשוב מחדש על האמונות והגישות שלנו כלפי מין ומערכות יחסים והציתו תנועה לשחרור והעצמה מינית. שיחות אלה משמשות השראה לכולנו לנהל שיחות פתוחות וכנות על סקס ולאמץ את המיניות שלנו בגאווה ובביטחון.